• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,4
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,4
  • 26.12.15, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

OPECi raport ärritab Tesla sõpru

OPECi hiljutine raport ärritab tõenäoliselt kõiki neid, kes armastavad Teslat, elektriautosid või teisi alternatiivenergiaallikatel vuravaid sõidukeid.
Liiklusummik Brüsselis
  • Liiklusummik Brüsselis Foto: epa
Nimelt teatas OPEC, et aastal 2040 töötab 94 protsenti kõigist autodest endiselt nafta baasil toodetud kütusel, kirjutab CNN Money.
„Ilma tehnoloogilise läbimurdeta pole võimalik, et elektriautod saavutaks aastaks 2040 oluliselt suurema turuosa kui praegu,“ kirjutatakse organisatsiooni iga-aastases raportis World Oil Outlook. 2040. aastal moodustavad OPECi hinnangul kõigist müüdavatest autodest elektriautod ainult ühe protsendi. Samuti andis OPEC teada, et maagaasil või vesinikkütusel töötavad autod ei tee tulevikus suurte kulutuste ning väikse tanklate arvu tõttu erilist võidukäiku.
Mõistagi ei tule OPECi taolised prognoosid kellelegi üllatusena. Organisatsiooni rahaline käekäik sõltub suuressti just transpordisektorist.
Mis puudutab hübriidautosid, siis need luges OPEC oma raportis nafta baasil toodetud kütustel töötavaks. World Oil Outlooki andmeil on hübriidautod saavutanud 2040. aastaks 14protsendilise turuosa.
Kuigi elektriautod on maailmas üha populaarsust kogumas, on nende müüginumbrid endiselt üsna tagasihoidlikud.
LMC Automotive’i andmeil moodustas USAs elektri- ja hübriidautode müük sel aastal vaid 3,3 protsenti autode kogumüügist. Lääne-Euroopa riikides on nii elektri-, hübriid- kui muul alternatiivenergial töötavad autod on küll kasvatanud turuosa, ent see jääb siiski endiselt 4,4 protsendi juurde.
OPECi hinnangul hakkavad autod tulevikus küll väheb bensiini või diiselkütust tarbima ning hübriidautode turuosa tõuseb märgatavalt, ent kokkuvõttes tarbivad autod siiski rohkem kütust, kuna autode arv järgneva 25 aasta jooksul pea kahekordistub.
Organisatsiooni raporti kohaselt kasvab kütuse tarbimine selles ajavahemikus tervelt 17 protsendi võrra. Viimane tuleneb peamiselt sellest, et kütuse tarbimine suureneb märgatavalt nii Hiinas kui ka Indias.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.09.24, 18:11
Freedom Holding Corp. tegevjuht Timur Turlov: Kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas?
USA aktsiaturud koonduvad suurimate tehnoloogiaettevõtete ehk “suure seitsmiku” ümber, kuhu kuuluvad Apple (AAPL), Microsoft (MSFT), Alphabet (GOOG), Amazon (AMZN), Nvidia (NVDA), Meta Platvormid (META) ja Tesla (TSLA). Neist kuus suurema aktsiad moodustasid käesoleval aastal S&P 500 indeksi koguväärtusest 28%, mis on märkimisväärne kasv võrreldes 2011. aastaga, mil suurest seitsmikust oli 13%-ga esikümnes vaid kolm ettevõtet. Kas ja kuidas on olukord ajapikku muutumas ning kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas, heidab pilgu Freedom Holding Corp. tegevjuht ja Freedom Finance Europe asutaja Timur Turlov.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele